Bekijk hieronder de video hoe je de DigiD app activeert met de ID-check. *Bron
Bekijk hieronder de video hoe je de DigiD app activeert met sms-code. *Bron
Bekijk hieronder de video hoe je de DigiD app activeert via een brief. *Bron
Bekijk hieronder de video hoe je de ID-check toevoegt aan de DigiD app. *Bron
Bent u 15 minuten of langer niet actief bent geweest? Dan kunt u de melding ‘Helaas kunt u niet verder’ te zien krijgen. Soms wordt deze melding onjuist getoond door instellingen op uw computer of mobiele apparaat. Doorloop de stappen voor een oplossing.
Controleer of datum en tijd van uw apparaat of apparaten op ‘automatisch’ staan.
Logt u in met één of twee apparaten? Dan moeten de datum en tijd op beide apparaten hetzelfde zijn. Dit doet u door de datum en tijd op ‘automatisch’ in te stellen in de instellingen van uw apparaat.
Pas dit aan en probeer opnieuw in te loggen.
Controleer of u de nieuwste versie van de DigiD app heeft.
Ga naar de Google Play Store of Apple Store en zoek de DigiD app.
Openen
Staat er 'Openen' naast de app, dan heeft u de nieuwste versie.
Updaten / Werk bij
Staat er 'Updaten' of 'Werk bij' naast de app, dan heeft u niet de nieuwste versie.
Update de app en log opnieuw in.
U heeft een browser nodig om in te loggen bij DigiD. Zoals:
Controleer of 1 van deze 4 browsers uw standaardbrowser is op uw apparaat. Misschien dat uw apparaat automatisch een andere browser gebruikt die niet goed werkt met DigiD.
Gebruik geen Google-zoekwidget, maar een browser. De Google-zoekwidget, die bijvoorbeeld op het startscherm van uw telefoon staat, is geen browser. U kunt deze niet gebruiken om in te loggen met DigiD.
U kunt de Google zoekwidget herkennen aan het volgende icoontje
Maak geen gebruik van een snelkoppeling. Een snelkoppeling is een pictogram op uw bureaublad/startscherm om snel toegang te krijgen tot een website.
Open altijd eerst een browser op uw telefoon en ga dan naar de website waar u wilt inloggen met DigiD.
Controleer of de privémodus van uw browser uit staat.
Staat de privémodus van uw browser aan? Dan kunt u niet inloggen met DigiD. Ga naar de instellingen van uw browser en zet de privémodus uit.
Sluit alle openstaande internetpagina’s.
Misschien bent u bij meerdere organisaties tegelijk ingelogd met DigiD. Sluit voor de zekerheid al uw tabbladen, openstaande pagina’s en browsers.
Probeer opnieuw in te loggen.
Controleer of uw browser functionele cookies accepteert.
Blokkeert uw browser alle cookies? Dan kunt u niet inloggen met DigiD. De functionele cookies zijn nodig om de website goed te laten werken. Schakel functionele cookies in, in de instellingen van uw browser.
De cookies van DigiD slaan geen persoonsgegevens of inloggegevens op.
Mogelijk kunt niet inloggen met DigiD, omdat uw apparaat oude cookies heeft opgeslagen.
Wis oude cookies en uw browsergeschiedenis.
Dit doet u via de instellingen van uw browser.
Een VPN-verbinding kan uw IP-adres verbergen, hierdoor kunt u niet inloggen. Schakel deze uit.
Soms worden problemen veroorzaakt door een wisselend IP-adres. Controleer of dit het geval is:
Heeft u een wisselend IP-adres? Neem contact op met uw internetaanbieder om dit op te lossen.
Ik gebruik een iPhone of iPad
Gebruikt u een iPhone of iPad? Sinds de update naar iOS 15.1 staat de instelling ‘Privé doorgifte’/ ‘Private Relay’ aan op Apple-apparaten met een iCloud+-abonnement. Hierdoor wordt het DNS/IP-adres verborgen als u op internet bent.
Zet de instelling ‘Privé doorgifte’/ ‘Private Relay’ (tijdelijk) uit om te kunnen inloggen.
Lukt het u nog steeds niet? Neem dan contact op met de Klantenservice.
CloudZorg
Zorgvraag
Afspraak
Menu
Toegankelijkheid